Każdy z nas nieraz spotkał się z agresywną reklamą na Instagramie, wstawioną na InstaStory jednego z twórców, których obserwujemy. Wielu z nas jednak nie zdaje sobie w zasadzie sprawy z tego, co taki zabieg ma dać osobie, która za niego płaci. W końcu sam fakt, że jakaś twórczyni czy twórca pokażą dany produkt na swoim profilu, nie jest specjalnie dochodowy. I faktycznie nie chodzi o samego twórcę, ale to, co za nim idzie.

Zasięgi danego twórcy internetowego

Tak naprawdę jest bardzo mało marek, które mają bezpośredni interes w tym, że dany twórca powie o nich coś miłego. Nie chodzi bowiem o samą reklamę, ale o ilość osób, która ją zobaczy. Część z nich oczywiście skusi się na nasz produkt z ciekawości, a część dlatego, że znana twórczyni czy znany twórca powiedział o nim coś więcej. Odbiorcy widzą, że dana osoba pokazuje dany produkt, a do tego od razu podaje link do miejsca, gdzie możemy go nabyć. Dzięki temu uzyskujemy dostęp do ogromnych zasięgów, do tego podpisanych znaną i lubianą twarzą, która zapewnia nam przypływ nowych klientów i stałych obserwatorów.

Ruch na swojej stronie albo sklepie

Czasami nie chodzi nawet o to, żeby osoby, które przyszły do nas od danego twórcy, cokolwiek kupowały. Może za to chodzić o ruch, który wytwarzają kolejne wejścia. Czasami reklamowane nie są koniecznie produkty czy usługi, ale blogi czy inne portale społecznościowe reklamodawcy. W ten sposób możemy sporym kosztem dorobić się sporej liczby nowych obserwatorów czy zainteresowanych naszą działalnością czytelników. Co prawda kupienie ich za pomocą odpowiednich stron jest tańsze, ale przez taką reklamę zdobywamy prawdziwych ludzi, którzy nie są dla algorytmu Instagrama podejrzani.

Uwaga odbiorców danego twórcy

Poza zasięgami, które daje nam dany twórca, równie ważna jest uwaga, jaką mogą dać od siebie jego obserwatorzy. Dziś to jedna z najcenniejszych walut w Internecie. Każdy specjalista od marketingu doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że ilość czasu, którą może mu podarować użytkownik, jest ograniczona. Im bardziej ufa się twórcy, u którego reklamę wykupujemy, tym większa szansa, że jej obserwatorzy poświęcą nam swój cenny czas i zapoznają się z naszą ofertą lub przynajmniej zanotują w pamięci naszą nazwę i wrócą do nas, kiedy będą musieli skorzystać ze świadczonych przez nas usług.