Marketing 360 to elektryzujący zlepek słów. 

Brzmi nowocześnie i przykuwa uwagę. To świetny sposób na wypromowanie swojej marki w mocny i efektowny sposób. Jak zrozumieć Marketing 360? Co to jest Marketing 360? Sprawdź w artykule!

Marketing 360 – zacznijmy od definicji

Marketing 360 to rodzaj kampanii marketingowej wykorzystującej wszystkie dostępne media, kanały i punkty styku z konsumentem. Marketing 360 wymaga od firmy utrzymania spójnej obecności w wielu kanałach online i offline. Dzięki temu nie ominie potencjalnie lukratywnych segmentów klientów.

Ze swej natury marketing 360 opisuje dowolną liczbę różnych strategii marketingowych. Jednak szeroka i holistyczna strategia marketingowa powinna obejmować stronę internetową, SEO, PPC, e-mail marketing, media społecznościowe, public relations, relacje w sklepach i tradycyjne formy reklamy, takie jak telewizja.

Zrozumieć marketing 360

Jak wspomnieliśmy Marketing 360 to kampania marketingowa wykorzystująca wszystkie dostępne media, kanały i punkty styku z konsumentem. Zasadniczo marketing 360 odnosi się do każdego planu marketingowego, który dociera do konsumentów w każdym możliwym punkcie kontaktu.

Wdrożenie takiego planu oznacza, że firma utrzymuje spójną obecność w wielu kanałach online i offline. To bardziej całościowe podejście zapewnia, że firma nie jest niedostatecznie reprezentowana w niektórych obszarach. To powiedziawszy, firma musi robić więcej niż tylko być obecna. Każda odrębna, ale zintegrowana strategia marketingowa musi kreślić jasny i spójny obraz marki. Co więcej, przekaz marki powinien być spójny i odpowiedni dla każdego punktu styku, platformy i urządzenia.

Elementy marketingu 360

Z definicji plan marketingowy 360 może obejmować praktycznie każde działanie marketingowe. Niemniej jednak oto kilka elementów, które uważamy za niepodlegające negocjacjom zarówno w obszarze online, jak i offline. Należą do nich:

  • Strona internetowa
  • SEO
  • PPC
  • Marketing e-mailowy
  • Media społecznościowe
  • Public Relations
  • Tradycyjna reklam

źródło: https://www.polecisz.pl/ – portal o nowoczesnym marketingu