Sieci społecznościowe stale się rozwijają i wprowadzają zmiany, które wpływają zarówno na użytkowników, jak i na reklamodawców, którzy wykorzystują je jako część swojej strategii marketingowej. Jeśli zastanowimy się nad tym, jak prowadzić skuteczną kampanię na Facebooku, to dojdziemy do wniosku, że nie jest ona teraz taka sama jak kilka lat temu, a w przyszłości również zmieni się charakterystyka portalu społecznościowego Marka Zuckerberga, a także jego narzędzia i algorytmy. Z tego powodu należy być świadomym trendów i zmian, które odegrają dużą rolę w przyszłości. Przybywają nowe pokolenia, pojawiają się nowe technologie, a zachowania konsumentów na portalach społecznościowych ulegają ciągłym zmianom.

Jedna sieć społecznościowa do wszystkiego

Jednym z trendów, który powoli nabiera kształtów, jest trend unifikacji. Widzimy to na przykładzie Facebooka, który idzie w ślady popularnej aplikacji WeChat, która unifikuje wszelkiego rodzaju usługi w jednym narzędziu. Dziś Facebook to znacznie więcej niż sieć społecznościowa do dzielenia się zdjęciami i interakcji ze znajomymi. Możemy odkrywać nowe wiadomości i treści, kontaktować się z markami, kupować produkty, przekazywać darowizny, pisać recenzje i oceniać miejsca i firmy, w których byliśmy, i wiele więcej.

Na domiar złego Mark Zuckerberg zapowiedział już, w jakim kierunku sieć społecznościowa zmierza w przyszłości, a jedną z pierwszych zmian będzie zintegrowanie prywatnych czatów z Instagrama, WhatsApp i Facebook Messengera w jeden. Jest to zmiana, która nie polega na ujednoliceniu aplikacji, a jedynie czatu. W ten sposób użytkownicy będą mogli wysyłać wiadomości z Instagrama na przykład na kontakt WhatsApp.

Pomysł Facebooka polega na tym, że jeśli użytkownik korzysta z platformy społecznościowej, to nie będzie musiał zmieniać aplikacji, aby złożyć jakiekolwiek zapytanie, poprosić o usługi, dokonać zakupów, czy napisać do użytkownika innej aplikacji wiadomości. Oczekiwany rezultat w przyszłości: posiadanie jednej sieci społecznej do wszystkiego.

Nowe, hiperpołączone pokolenie

Jesteśmy w czasach, w których dzieci millenialsów zaczynają zajmować centralne miejsce. To pierwsze pokolenie, które jest w 100% cyfrowe. Trendem w tym przypadku jest korzystanie z czatów innych niż te bardziej tradycyjne, jak Snapchat, prywatne wiadomości Instagrama czy Tik Tok. Wielki sukces aplikacji takiej jak Tik Tok jest odzwierciedleniem tego, jak będą wyglądały sieci społecznościowe w przyszłości.  Platforma stała się boomem wśród nowych pokoleń, a coraz więcej użytkowników korzysta z tej aplikacji do oglądania shortsów. Tik Tok także silnie rozwija się w świecie biznesu, o czym przeczytasz w: https://www.branze.pl/tiktok-w-biznesie