Pytania idą wciąż za rozwojem internetu i jego możliwościami. Niejednokrotnie można usłyszeć pytanie nowych przedsiębiorców, gdzie lepiej promować się w Internecie?

Dodatkowo jakie social media warto posiadać jako firma. Facebook, czy Instagram do promowania swojego interesu? Takie zagadnienie nas dzisiaj interesuje. Rok 2022 daje duże możliwości i wiele firm decyduje, się prowadzić te dwa social media dodatkowo bardzo często towarzyszą, im blogi, TikTok i Twitter. Jednak z Twittera dużo osób nie przychodzi, tak pokazują, statystyki. Najbardziej opłaca się prowadzić bloga, Facebooka Instagrama, ale i od 2020 roku TikToka. Coraz to więcej firm właśnie tam przenosi swoje strategie marketingowe. Pamiętaj, że strategia marketingowa jest bardzo złożona.

Facebook oferuje content marketing, krótkie, ale zarazem dość ciekawe treści angażujące klientów dodatkowo też możliwe jest wstawienie ów to zdjęcia.

Instagram oferuje content marketing, lecz nie jest on przeznaczony tak bardzo do tego, jak właśnie Facebook, ale bardziej do zdjęć wysokiej jakości, które zaangażują społeczność.

TikTok oferuje bardzo video marketing, który od niedawna w Polsce góruje w marketingu i najwięcej przez to treści jest się w stanie przekazać.

Blog oferuje tak naprawdę najmocniej content marketing, który jest złożony z wysokiej jakości treści o dłuższej tematyce. Dlatego, właśnie zastanów, się czego to Ty potrzebujesz.

Facebook, a może Instagram? Co wybrać?

Wybierając, social media do biznesu jest, bardzo ciężko się przekonać do nich. Dlaczego? Dlatego, że każdy z nich oferuje inną strategię marketingową. Wiele firm uznaje, że Facebook to tak naprawdę jedyne dobre źródło rozmów pomiędzy firmą a klientami. Tak to jest prawda, ale przekażesz tam tylko krótkie ważne informacje, albo i przekierowanie do bloga, czy do e-mailu. Natomiast Instagram oferuje zdjęcia i filmiki, które jak dobrze wiemy, o wiele bardziej przyciągają ludzi poprzez to, że większość osób zainteresuje tylko i wyłącznie dobrej jakości obraz, a nie treść 5-minutowa na social media.

Pytanie, które z tych portali społecznościowych warto wybrać to łatwa część pytania, ale odpowiedź jest trudna i zależy od wielu czynników. Takich jak:

  • Czym się zajmuje Twoja firma.
  • Co potrzebujesz osiągnąć w social media.
  • Bardziej jesteś przekonany do treści, czy do zdjęć.
  • Czy prowadzisz już strategię content marketing (typu blog).

I wiele więcej, ale te cztery pytania to kluczowe do tego, który social media wybrać.

Wiele zdań mało odpowiedzi

Wiele osób jednak uważa, że połączenie portali społecznościowych jak:

TikTok + Facebook + Instagram = bardzo dobre efekty

Tak to też i prawda, ale jak wszędzie jest, ale musisz być pewny, że dasz radę zajmować się trzema portalami społecznościowymi. TikTok ze wzgląd na szybki rozwój i popularność dodatkowo, że możesz rozwijać video marketing. Facebook ze wzgląd na duży rozwój największą popularność, dodatkowo, że posiada content marketing i zdjęcia. Instagram ze wzgląd na rozwój i popularność + dodatkowe zdjęcia i mini content marketing. Dodatkowo wprowadzenie Bloga, który pozwala na dłuższe treści i przyciągnięcie ludzi.

Twój marketing będzie naprawdę bardzo pozytywnie przyjęty.

Podsumowanie – facebook, tiktok, instagram

Moim zdaniem najlepszy wybór będzie, połączenie czterech elementów całego rozwoju a Twoja strategia biznesowa i marketingowa pójdzie, bardzo szybko do góry. Jednak pamiętaj, że prowadzenie, aż 4 kanałom jest bardzo ciężkie w utrzymaniu dobrej równowagi. Dlatego, zanim się zdecydujesz, wprowadź, je po kolei.

Pierw zacznij od bloga. Po kilku tygodniach wprowadź Facebooka. Po miejscu wprowadź Instagrama. Wówczas, gdy będziesz sobie radził, z trzema elementami strategii marketingowej wprowadź TikToka dla uzupełnienia marketingu.

Więcej artykułów z poradami biznesowymi znajdziesz w serwisie wady.pl.